نگهداری و انبارش لوله های پلی اتیلن
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

نحوه نگهداری لوله پلی اتیلن :

تاثیر شرایط آب و هوایی بر لوله پلی اتیلن :

استفاده از لوله های پلی اتیلن توسن، به دلیل سبک وزن بودن در هر دو مدل مستقیم و مارپیچ، بسیار آسان است. اما برای جلوگیری از آسیب زدن به دیواره های لوله، اتصالات قبل از مونتاژ و … باید به یک سری موارد توجه داشته باشید. به دلیل ماهیت اصلی لوله پلی اتیلن، باید بدانید که استفاده از این نوع لوله در شرایط مرطوب و خیس، کمی دشوار است. پس طبیعتا در این حالت، هنگام حمل و اتصال لوله ها باید بیشتر مراقب بود. در شرایط آب و هوایی گرم، دمای سطح لوله پلی اتیلن، مخصوصا مشکی رنگ، ممکن است به ۷۰ درجه سانتی گراد برسد، زمانی که دمای محیط ۴۰ درجه سانتی گراد است! پس هنگام استفاده از این لوله، وجود دستکش های ایمنی برای جلوگیری از سوختگی پوست ضروری است. در شرایط آب و هوایی سرد، مقاومت لوله پلی اتیلن کاهش پیدا می کند و در نتیجه احتمال آسیب پذیری آن افزایش پیدا می کند. پس تا این جا متوجه شده ایم که، شرایط آب و هوایی بر شرایط جا به جایی و نگهداری لوله پلی اتیلن موثر است.

شرایط حمل لوله پلی اتیلن :

برای بلند کردن و جا به جایی لوله پلی اتیلن بهتر است که از تسمه های پهن به جای حلقه های زنجیری استفاده کنید. همچنین تلاش کنید تسمه ها را با فاصله مساوی در طول لوله پخش کنید. هنگام انتقال لوله ها به سطح پایین تر نباید از سطوح خراش دار استفاده کرد. همچنین برای قرار دادن در ماشین باید مطمئن باشید که سطح کف ماشین، دارای سطوح خش دار نباشد. در صورتی که لوله ها به صورت دسته بندی شده باشند می توان برای جا به جایی آن ها از لیفتراک استفاده کرد. اما اگر این لوله ها به صورت مجزا هستند باید از جرثقیل استفاده کرد. توجه داشته باشید که از تسمه ها و طناب های محکم برای انجام این کار استفاده کنید. برای انجام این کار نیاز به سرعت پاین و دقت بالایی است. پس عجله ای برای انجام آن نداشته باشید.

 

شرایط انبار لوله پولی اتیلن :

لوله های پلی اتیلن باید در یک سطح صاف نگهداری شوند و از هر گونه اشیای تیز به دور باشند تا احتمال خراش پیدا کردن آن ها کاهش پیدا کند. قفسه هایی که برای انبار لوله پلی اتیلن در نظر گرفته می شوند باید به گونه ای ساخته شوند که شرایط پایداری را برای نگهداری لوله پلی اتیلن فراهم کنند. پس قطر و طول لوله ها دارای اهمیت است. همچنین توجه داشته باشید که لوله پلی اتیلن در مقابل آتش مقاومت خاصی ندارد. بنابراین باید از جایی که احتمال آتش سوزی دارد تا حد امکان دور نگه داشته شوند. از طرف دیگر سعی کنید که دمای محیط خیلی بالا نباشد و نهایتا با اجسامی در ارتباط باشد که دمای آن ها حداکثر ۷۰ درجه سانتی گراد است.

تاثیر اشعه UV بر لوله پلی اتیلن :

لوله پلی اتیلن در رنگ های مختلف تولید می شود. لوله پلی اتیلن مشکی رنگ اگر در ارتباط با اشعه UV باشند نیاز به مواد محافظتی ندارند. دلیل این ویژگی هم وجود ۲ درصد کربن سیاه در ساختار این لوله است. اما لوله پلی اتیلن رنگی در صورتی که بیش از ۲۴ ماه در مواجه با اشعه UV باشند، باید از روش های محافظتی مختلف استفاده کرد که البته درجه حرارت نیز در آن ها در نظر گرفته شده باشد. پس با در نظر گرفتن زمان نگهداری لوله پلی اتیلن می توانید از انبار های سقف دار و یا بی سقف استفاده کنید.

نگهداری لوله پلی اتیلن

نکات جانبی هنگام نگهداری لوله پلی اتیلن :

  • اگر در محیطی باز از لوله ها نگهداری می کنید بهتر است که روی آن ها را با پارچه بپوشانید.
  • سعی کنید با استفاده از سیستم تهویه هوا، از گرم شدن هوای محیط نگهداری لوله ها، جلوگیری کنید.
  • در صورتی که لوله ها را موازی روی هم قرار می دهید، توجه کنید که این ارتفاع نباید بیشتر از یک متر شود.
  • در صورتی که لوله ای آسیب ببیند و خراش عمیقی داشته باشد، بهتر است که لوله برش داده شود و از آن قسمت استفاده نشود.
  • سیستم نگهداری و انبار لوله پلی اتیلن باید به گونه ای باشد که، لوله هایی که زمان مصرف آن ها زود تر است، راحت تر و سریع تر از انبار خارج شوند.
  • مواد شیمیایی مختلفی روی مواد پلی اتیلن و کربن تاثیر دارند. پس سعی کنید که لوله پلی اتیلن را از این گونه مواد دور نگه دارید.

 

همراهان عزیز توجه داشته باشد که هنگام تخلیه و بارگیری لوله پلی اتیلن باید از افراد متخصص و آشنا به انجام این کار استفاده کنید. همچنین قبل از انجام این کار، شرایط را برنامه ریزی و آماده کنید. حتی الامکان نیز از حضور افراد متفرقه در محیط جلوگیری کنید تا این کار با دقت انجام شود چرا که هر گونه اشتباهی در این کار موجب خسارت جانی و مالی برای شما می شود. همچنین توجه داشته باشید شما به عنوان خریدار لوله پلی اتیلن می توایند تعیین کنید که لوله به چه فرمی برای شما بسته بندی شود. پس در صورتی که در رابطه با شرایط خرید، انبار و نگهداری لوله پلی اتیلن سوالی دارید می توانید از طریق شماره ها موجود در سایت با متخصصان توسن در ارتباط باشید.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: